Zuidelijker kan niet

27 december 2017 - L'Agulhas, Zuid-Afrika

Woensdag 27 december 2017

Onze laatste ochtend in Somerset West. Na het ontbijt pakken we onze spullen. We hebben drie sporttassen te leen en kunnen onze koffers achterlaten. Op Oudejaarsdag komen we hier weer langs en ruilen we de tassen weer om op weg naar het adres van mijn andere nicht Marjan. Zij woont dichter bij Kaapstad.

We gaan nog met z’n allen naar een Cheeta Farm. Dat is in de richting van onze bestemming  van vanavond Bredasdorp. We weten al dat het spotten van The Big Five er niet in zit (we zitten 1.800 km van het Krugerpark), dus ieder wild beest pikken we mee. Desnoods in gevangenschap. In het gebouwtje hangt een kaart waarop staat aangegeven dat Cheeta’s zouden zijn uitgestorven in 1990 als er geen fokprogramma’s zouden zijn opgestart. Goed werk dus op deze farm. En dan heb je Danique bij je, die wil altijd beesies aaien. Cheeta’s, maakt niet uit 😉

We nemen afscheid van de familie en rijden de N2 op richting het oosten. Pardoes in de file. Dat hebben ze hier dus ook. De weg uit de vallei aan de False Bay klimt prachtig langs de berghelling. Helaas geen plek om te stoppen voor een foto, maar we hebben het mooiste zicht op het dal. Over de berg sturen we richting Hermanus. Een leuk plaatsje aan de kust. We kunnen niet langs de KFC lopen zonder een burgertje te lunchen en de kids shoppen nog wat op een marktje.

We vervolgen onze weg naar Cape Agulhas, het zuidelijkste punt van het Afrikaanse continent (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaap_Agulhas). We bemerken een relaxed sfeertje in het nabije dorpje. Dudes met lang haar en surf boards. Beetje place to be maar ook weer niet. Ver weg van de bewoonde wereld. Je zult hier maar zitten in de winter (dat is dus niet nu 😉).

Het is een half uurtje terug naar Bredasdorp en met GPS is het vinden van Fir Lane 5 niet moeilijk. Ons eerste B&B. Keurige accommodatie. Onderweg in het dorp hadden we al een Pizza restaurant gespot. Dat moet het worden. Aldaar blijkt het een take away. We gaan met drie pizza’s B&B-waarts en eten ze op onze kamer op. Lekker even tijd om het reisverslag te schrijven, wat te lezen en te internetten. Morgen De Hoop Nature Reserve, hier om de hoek.

Einde van dag 6

1. Els limmen:
    28 december 2017
    Heerlijk om jullie zo te zien genieten, prachtig omschreven en mooie foto’s.
    Frank, je weet het allemaal prachtig te verwoorden!
    Voor jullie allen een goede jaarwisseling.
    Groet van Els