Kaaps Schiereiland

3 januari 2018 - Kirstenhof, Zuid-Afrika

Woensdag 3 januari 2018

Vandaag gaan we een rondje Kaaps Schiereiland doen. Om kwart over 9 worden we opgehaald door oom Kees en tante Henny. De route gaat met de klok mee langs plaatsen als St. James, Kalk Bay, Fishhoek en Simonstad aan de oostkant en Kommetje, Noordhoek en Hout Bay aan de westkant waar Arthur een duik wil of moet nemen (vindt hij zelf) in de koude Atlantische Oceaan. We zullen het rondje eindigen in Kaapstad.

Er staan voor vandaag of morgen nog twee dingen op onze bucket list in deze regio; Cape Point (of Good Hope) en de Table Mountain. Het weer vandaag is werkelijk prachtig en dan springt hier kennelijk iedereen in de auto. Het is erg druk op de weg en voor het laatste en mooie stuk van de route naar het allerzuidelijkste puntje wordt entree gevraagd. De file voor het tolhuisje is echter zo lang dat we maar besluiten door te rijden naar Kommetje. Kaap de Goede Hoop (where the oceans meet) kunnen we helaas niet afvinken.

Mijn oom en tante hebben een B&B gerund nabij Noordhoek. We gaan daar nog even kijken. Meerdere volgers van ons reisblog zijn daar geweest. In 2008 hebben ze het verkocht. We lunchen in Noordhoek bij de Village Farm. Daar zijn we eerder geweest. Heerlijke salade met een halve liter pils. Oom Kees is de Bob, maar hij neemt ook een halve liter. Kan hier gewoon. Arthur kan maar niet kiezen voor iets anders dan een burger en Danique is meer van de pizza. Buikjes weer vol en daar gaat Arthur voor de koude duik. Locals vertellen ons dat de watertemperatuur tussen 8 en 12 graden Celsius is. Verder internetonderzoek vertelt ons dat het rondom 15 graden is. Ook koud. In Buffelsbaai met de boogie boards was de watertemperatuur 21 tot 24 graden Celsius. Dat zijn meer mijn temperaturen.

We sluiten ons rondje af in een wijk in Kaapstad met de naam Bo Kaap. Leuke gekleurde huisjes. Vrolijk stadsdeel maar dat geldt alleen voor de huisjes. Verder niet zo heel veel te zoeken. We zijn daarna zo terug in Plumstead. Ook een van de voorsteden. Daar wonen oom en tante. We eten een lekker kipgerecht met rijst begeleidt door een rosé uit Boschendal. Ons wijnproefadresje van anderhalve week terug. We worden keurig terug gebracht naar ons slaapadres in Kirstenhof en laten deze leuke dag weer achter ons. Prachtige foto’s kunnen nemen. Wat is het hier mooi!

Einde van dag 13

1. Els limmen:
    4 januari 2018
    Heerlijk om te zien hoe jullie super genieten van al dat moois.
    En o zo leuk om te te lezen!
  2. Renate Rouwen:
    4 januari 2018
    Wauw mooi hoor. En wie is toch die vent met die baard?
  3. A & A:
    4 januari 2018
    Super dat jullie zo genieten en daarbij het mooie weer, we zien uit naar elk nieuw verslag