Out of Africa

26 december 2017 - Somerset West, Zuid-Afrika

Dinsdag 26 december 2017

Tja, hoe zal ik de beschrijving van de dag aanvangen. 4x4. Dát is gaaf. De foto’s zullen voor zich spreken.

Na het ontbijt springen we in de 4x4 Land Rover. Danique gaat niet mee. We gaan de berg op achter Somerset West en de verwachting is dat het uitdagend wordt. De bandenspanning wordt gehalveerd en we zien dat we met een ervaren chauffeur te maken hebben. Als snel wordt het terrein onbegaanbaar voor onze Europese famlieauto’s en zien we waarom een vierwiel aangedreven voertuig noodzakelijk wordt. Onze chauffeur Johan laat zien hoe het moet en tot onze lichte verbazing geeft hij prompt het stuur aan Arthur. Dat laat hij zich natuurlijk geen 2x zeggen. En ik ook niet. Dit hebben wij niet in Nederland. Wauw!!!

Plots draait het stuur de berm in, handrem er op. Koffietijd. Luifeltje uit, kampeerstoeltjes uitklappen en wat een fantastisch uitzicht op False Bay helemaal tot aan de Tafelberg. Zo doen ze dat hier in hun 'achtertuin'. Tot slot volgt nog een stuk met de grootste uitdaging 4x4x4 (=moeilijkheidsgraad). Die doet aangetrouwde neef Johan zelf, maar hij moet passen. Bij de vierde keer lukt het. Eer te na natuurlijk. Toys for boys, maar ook mijn nicht Daniëlle doet haar beurt. Stoere chick. 4x4 is echt lachen.

Het is voorbij 3 uur als we terug zijn voor onze nieuwe challenge. Karten! Geen foto’s, maar waar het vanmorgen 5 tot 10 km per uur ging bergop ervaren we nu de volle snelheid van Max Verstappen. Blijft altijd leuk. De meiden gaan shoppen maar de winkels blijken dicht ;-( .

Op de terugweg halen we de gereserveerde huurauto op. Morgen vangt onze mini road trip aan en hebben we hem nodig. Daarna hop naar huis. Wat kun je zin hebben in een biertje zeg.

We starten de voorbereiding voor onze eerste Suid Afrikaner braai. Ze zijn hier uiteraard goed geëquipeerd als het op BBQ-en aankomt. Een braaiplaats aan huis. De eerste steaks smaken voortreffelijk. Danique houdt het bij kippetjes. We laten het gerecht begeleiden door een uitstekende rode wijn. Weinig aan mis allemaal.

Einde van dag 5

1. Renate Rouwen:
    Ziet er weer top uit!
  2. Piet Koren:
    27 december 2017
    Leuk hoor luitjes. Geniet er maar lekker van. Hier in Nederland is het pet weer. Regen, regen en nog eens regen.
    Lekker zo’n braai en dan een geweldige rit. Wat willen jullie nog meer. Nog veel plezier en voor later doe voorzichtig
  3. A & A:
    27 december 2017
    wat een belevenis leuk dat jullie geen idee hadden waarmee Daan en Johan jullie hebben verrast, genieten van het verslag
  4. Dirk:
    27 december 2017
    Ja ja, da's leuk speelgoed voor de stoere mannen. Ik zie jullie (Frank en Arthur) zo voor me! 🏎 Plezierrrr!!