Milkshake Paradise

2 januari 2018 - Kirstenhof, Zuid-Afrika

Dinsdag 2 januari 2017

Voor het eerst word ik uitgeslapen wakker, wat een fijn gevoel is. Het ontbijt staat al klaar als ik ben aangekleed en ik kan zo aanschuiven.

Natuurlijk moet ík vandaag schrijven, want we gaan shoppen. Zoals veel van jullie al weten is dat mijn favoriete bezigheid, dus daar is genoeg over te vertellen.

We stappen in de auto, tanken de auto weer vol en rijden door naar Kaapstad. We staan voor het stoplicht en plots stappen er ongeveer 25 mensen uit een 9 persoons busje dat midden op de weg stilstaat. Een beetje eigenaardig is dit wel. Het is druk op de weg omdat er vandaag een straatparade plaatsvindt midden in Kaapstad. Deelnemers lopen rond in vrolijke kleuren en gekke outfits. Ze herdenken het slavenverleden waarbij ze maar één dag vrij hadden in het jaar. Ze vierden dan altijd feest en die traditie wordt nog steeds voortgezet. Voordat we naar 'The Waterfront' (de shopping mall) rijden, nemen we een kijkje in de stad zelf. Opnieuw gaan Arthur en ik samen met Hannah, Misha en Stefan de marktjes af om leuke souvenirs te kopen. Ook drinken we een koffie bij een tentje vlakbij het beginpunt van de parade. We bestellen 2 pizza's en zijn weer klaar voor de rest van de dag. Na een half uurtje hebben we de parade wel gezien en lopen we terug naar de auto. Off we go again!

Ik kijk mijn ogen uit in de shopping mall maar verbaas me over het feit dat alles hier toch best duur is. Dat had ik niet verwacht. Wel had ik verwacht dat ik met tassen vol thuis zou komen. Ik heb het maar gehouden bij 1 klein tasje.

Het is tijd om wat te eten en toevallig zitten we bij een van de bekendste milkshake restaurants van Kaapstad. Een keuze maken uit 120 milkshakes en ik gaan alleen niet zo goed samen. We eten een onwijs grote burger en sluiten af met een milkshake. Ja, ik kon toch een keuze maken deze keer. Wel vraag ik voor een 'take away' zodat ik niet alles in één keer hoef op te drinken. Natuurlijk krijg ik hem uiteindelijk niet op, want ik ben een klein meisje en de milkshake is heel groot!

We rijden een mooie route terug langs de Atlantische kust en thuis zwemmen we nog even in het zwembad. We kijken naar de volle maan en sluiten de dag af.

Voor mij voorlopig geen milkshakes meer!

See you soon, Danique

1. Dirk:
    2 januari 2018
    Geen Döner Kebab Arthur?
  2. Dirk:
    2 januari 2018
    Weer heel leuk geschreven Danique!
    Bij welke dag had Arthur nou een verhaaltje geblogd....? ;)
  3. Aafke:
    3 januari 2018
    Wat een leuk verhaal. Ik hoop dat de milkshake inmiddels gezakt is en dat er weer allerlei andere lekkere en bijzondere dingen kunt eten.
    Geniet nog maar even met z'n allen!