Een warm welkom

23 december 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zaterdag 23 december 2017

De dag begint vroeg. Ik word half hangend/zittend overeind gehouden door Arthur en Danique en ben onder invloed van melatonine. Dat spul slaat goed aan, maar het is wel een aan-uit-aan-slaapje. Goed gezegd Danique. Al met al dommelen we toch wat uurtjes weg en landen we om 10 over 7 op Luchthaven Quatro de Fevereiro in Luanda Angola (zelfde tijd als Nederland). Een vlucht van 6,5 uur. Toch net ff anders dan Schiphol. Need I say more. We zetten voor het eerst voet op het zuidelijk halfrond maar dat dringt niet echt door.

De stop is niet lang, binnen twee uur hangen we weer in de lucht voor de laatste etappe van 3,5 uur naar Cape Town International Airport. Eerlijk is eerlijk, we zijn blij als we er zijn. Hier wel weer een prachtige luchthaven. Heeft het WK voetbal in 2010 toch iets goeds gebracht.

Nog voor de paspoortcontrole worden we gewezen op het nijpende waterprobleem in de Kaapregio. We hadden er al van gehoord. Allerhande maatregelen ter beperking van het watergebruik en ook voor bijvoorbeeld het toiletbezoek komen we er snel achter: If it's yellow let it mellow. If it's brown‚ flush it down. En voor douchen hebben ze hier two minutes shower songs. Dat soort dingen. Serious business.

We hebben de koffers weer te pakken en vinden onze weg naar buiten. En daar staat ons ontvangstcomité. We hadden op oom en tante gerekend, maar op twee na zijn al onze familieleden present. We zijn moe, maar dat geeft veel energie moet ik zeggen. Erg leuk! We drinken nog een kop koffie op de luchthaven en verplaatsen ons daarna richting Somerset West, zo'n 50 kilometer ten zuidoosten van Kaapstad en 10 kilometer van strand. Tot en met Tweede Kerstdag verblijven wij bij ons nichtje Daniëlle en haar man Johan. Drie kids Ivan (19), Maurits (17) en Mieke (15). Klikt direct met Arthur en Danique. Helemaal leuk.

We drinken een goud gele en genieten van Zuid Afrikaanse tapas (sort of). Alles fully home made. We zijn op een prachtige plek terecht gekomen met in de verte de Tafelberg. Die komt later onze reis vast van dichtbij in beeld. We gaan de uitdaging aan om nog even mee naar het strand te gaan en staan pardoes in de derde grote oceaan op de wereld, de Indische Oceaan.

Einde van dag 2

1. Renate Rouwen:
    24 december 2017
    Wat fijn dat het goed is gegaan en wat een prachtige eerste dag! Geniet ervan! Enne..... Arthur TWEE MINUTEN douchen??? Hahaha dat wordt de uitdaging van het jaar! Als je het daar kan, kun je het hier ook hè schat!
    Geniet maar lekker!
    X