Nieuwjaarsdag

1 januari 2018 - Kirstenhof, Zuid-Afrika

Maandag 1 januari 2018

We staan niet al te vroeg op maar ook weer niet te laat. Ontbijt om 11 uur. Ook weer heerlijk buiten eten. Vanavond heeft de familie kaartjes gekocht voor een openlucht nieuwjaarsconcert van Freshlyground in Kirstenbosch Park. Afrikaanse muziek. Maar eerst nog even de Atlantische Oceaan zien. We zitten hier net boven het midden aan de oostkant van het Kaapse Schiereiland (https://www.google.co.za/maps/@-34.1280847,18.399633,12z). De afstand in een rechte lijn tussen de Atlantische en Indische oceaan is hier hemelsbreeds 8 kilometer. Later deze week verwachten we nog naar het meest zuidelijke puntje van het schiereiland te gaan, Kaap de Goede Hoop.

We gaan naar The Farm Village in Noordhoek in de hoop weer een goede bak koffie te kunnen drinken. De weg naar Noordhoek gaat stijl omhoog en op het hoogste punt kun je beide oceanen (net niet) tegelijk zien. Het hele Kaapse schiereiland met een lengte van ruim 50 km is natuurreservaat voornamelijk bevolkt door vogels. The Family Farm is een minidorpje met souvenirwinkeltjes, een ijsjeswinkel, een eetgelegenheid en een paar coffee shops. Maar die zijn dicht. Of opgedoekt. Balen, geen koffie. Dan maar een ijsje 😉

Het concert van vanmiddag is een soort picknick concert-happening. We gaan langs een supermarkt voor een paar dozen sushi (Danique joepie!!!!!), wat fruit, fris en witte wijn. Kleedjes mee en hup naar het Kirstenbosch park. Dat is wederom fraai hoor. De hekken gaan om 4 uur open en we bemachtigen een goede plek. Er zijn 6.000 tickets verkocht! Rondom half 6 start het concert, de sushi is dan natuurlijk al op. Elke zondagmiddag in de zomer is hier een concert van klassiek tot van alles en nog wat. Nu is het de populaire popband Freshlyground (https://nl.wikipedia.org/wiki/Freshlyground) en het is maandag. Vrolijke Afrikaanse muziek, af en toe een politiek statement en de afsluiter is de hymne van het WK voetbal in 2010 van Shakira Waka waka (This time for Africa). Die kennen we. We vermaken ons prima op de eerste dag van het jaar.

Na het concert maken we nog een wandeling door het mooie park en gaan we vervolgens weer naar huis en niet te laat naar bed. Toch een paar uurtjes slaap van gisteren inhalen.

Einde van dag 11

1. Bert:
    2 januari 2018
    Beste Danique, Arthur & Frank,
    Alle goeds en veel voorspoed en gezondheid voor 2018, jullie zijn in ieder geval subliem begonnen. Wat is het ontzettend genieten om jullie reisverhalen te lezen en foto's te zien..... herinneringen bouwen voor jaren. Inmiddels 2 januari in Holland-Velserbroek-J.Michaëlpad 124, bij jullie ook en inmiddels is de meeste nieuwjaarsrommel weer opgeruimd.
    Veel plezier nog voor de laatste dagen van jullie prachtige reis, de tijd gaat voorbij, maar herinneringen blijven en dit zijn hele mooie!
    Tot snel en dan luister ik graag naar alle mooie verhalen.