South Africa here we come

22 december 2017 - Schiphol, Nederland

Vrijdag 22 december 2017

Onze reis gaat beginnen!!! In 2015 is het idee al ontstaan om eens Kerst en Oud&Nieuw te vieren op een zomerse bestemming. Een keer iets heel anders en wat is er leuker om dat met een familiebezoek te combineren. Begin 2017 is de zoektocht begonnen naar non stop vliegtickets. Kortste en snelste route, allerhoogste prijs. Gevalletje vraag en aanbod, zeg maar. Vervolgens vluchten met één stop via andere Europese landen of het Midden Oosten. Helaas minder goede aansluitingen en/of lange reizen. Uiteindelijk gekozen voor een tweestopper. Minder fijn, maar ook goed. Linksom of rechtsom, Kaapstad is het reisdoel. How cool is that!

We nemen vandaag een Portugese route. Onze eerste vlucht naar Lissabon vertrekt om 12.55 uur vanaf Schiphol. Bewust gekozen voor stressloos overstappen waardoor we een aantal uren in de stad kunnen doorbrengen. Vervolgens vliegen we om 00.00 uur door naar Luanda in Angola (tot 1975 heette dat Portugees West-Afrika) voor onze tweede overstap. Komen we daar ook eens. Zaterdagochtend 23 december om 08.40 uur stappen we in vliegtuig #3. Rondom 12.30 uur Nederlandse tijd landen we ten slotte in Kaapstad. In Kaapstad is het dan al half 2 's middags.
De afstand naar Kaapstad in een rechte lijn is 9.689 km, onze route is 1.163 km langer. ​Een flinke (om)toer, maar dan hadden we maar niet met Kerst moeten gaan. Zo is het ook. Marktwerking optima forma. We vinden het sowieso bijzonder om deze reis met elkaar te kunnen maken. We gaan zo meteen naar Schiphol en melden ons later weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet Koren:
    22 december 2017
    Goede reis en kom allemaal straks weer veilig thuis. Fijne vakantie en een zomerse Kerst.
  2. Els limmen:
    22 december 2017
    Allemaal heeeeeel veel plezier! Super leuk en spannend.
    Dikke knuffel voor allen, doch speciaal voor Danique.
    Genieten hoor.
    Liefs uit Limmen, Els en natuurlijk ook van Co.👍😍
  3. A & A:
    22 december 2017
    De reis naar Schiphol verliep vlot was op tijd voor de afscheiddienst van mevr Haver, over 10 min. vertrekt hopelijk op tijd de plane naar Lissabon veel plezier en allen in Kaapstad de groeten van ons
  4. Bas:
    22 december 2017
    Veel plezier en doe voorzichtig
  5. Carolien Bijlsma:
    22 december 2017
    Een hele goede reis. De reis met het vliegtuig is op zich al een heel avontuur . Geniet van deze mooie vakantie en maak er een onvergetelijk avontuur van.
  6. Bro Jo:
    22 december 2017
    Weer eens iets anders dan 'Driving home for Christmas'.

'Geseende Kerfees en ’n gelukkige nuwe jaar' en groetjes aan de familie!
  7. Aafke:
    23 december 2017
    Make beautiful memories!
  8. JCH.:
    23 december 2017
    Heb de foto's op de Hoogies Familie gezien zo te zien een hartelijk ontvangst.
    Heel veel plezier en een prachtige tijd in Zuid-Afrika. Bij deze nog gezellige Kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2018.