Surfing, surfing

30 december 2017 - George, Zuid-Afrika

Zaterdag 30 december 2017

Ben ik weer. Vandaag schrijf ik weer zodat papa even vrij heeft en ik wat kan oefenen met schrijven. We gaan een leuke dag tegemoet en wie anders kan daar het beste over schrijven dan ik..… op papa na natuurlijk.

Na het ontbijt gaan we onderweg naar de markt die ons is aanbevolen door de receptionist van het hotelletje. We komen aan bij de ‘family market’ en zien meteen dat de sfeer hier goed is. Het is ongeveer half 11 en iedereen loopt al rond met warme maaltijden zoals pannenkoeken, hamburgers en andere vette happen. Wij zien dat niet zitten. Verderop staan leuke kraampjes met sieraden en souvenirs. Wij vermaken onszelf hier prima voor een uurtje.

Na een file komen we aan in Knysna (spreek uit Nijsna). Dit is een dorpje aan zee wat een uurtje rijden is vanaf George, de plaats waar wij slapen. We drinken hier een koffie, nou ja ik drink een milkshake en dan rijden we richting het strand. De wolken trekken weg en wij rijden door naar ons volgende avontuur.

De golven zijn hoog, de zon schijnt fel en wij besluiten twee boogie boards te huren. Al snel liggen Arthur en ik in het water om ze uit te testen. We krijgen twee uur de beschikking over de boards voor 120 rand. Dit is € 8,40. Geen geld. Na een uur hebben we pas door hoe het eigenlijk moet door af te kijken bij de andere ‘boogie boarders’. Als je net voor een omgeslagen golf blijft, komt de vaart er lekker in. Erg leuk. Papa heeft een paar leuke foto’s gemaakt.

We leveren de boards weer in en met ze drieën delen we nog een frietje. Het mega kleine bakje was binnen no time op en we besluiten naar ons hotel te rijden. Douchen, ff languit op het bed en we kleden ons om omdat we vanavond zullen eten in een prachtig culinair restaurant hier om de hoek. Er staat een gele M op de voorkant. Wat een toeval.

We sluiten de dag af en gaan op tijd naar bed. Morgen gaan we terug richting De Kaap en dat is nog wel een tijdje rijden vanaf hier (450 km). We ruiken de oliebollen al die door onze familie worden gebakken 😉.

Slaap lekker. Groetjes Danique.

Einde van dag 9

1. Dirk:
    31 december 2017
    Haha, dat culinaire restaurant 😂! Nou, dit is geen "oefenen" meer Danique, met schrijven bedoel ik. Volwaardig reis-verslaggever!
    Wat een winter, eh...zomer. Plezier!