Vervolg dag 1

23 december 2017 - Luanda, Angola

Om kwart voor 2 gaat TP663 de lucht in. 3 kwartiertjes te laat maar geen punt. 2,5 uur later landen we op  Aeroporto Humberto Delgado in Lissabon. Het duurt even voordat de bagageband gaat draaien, maar daarna zijn beide koffers snel in beeld, geven we ze af bij het bagagedepot en zitten we in een mum van tijd in de metro naar de stad. In de stad nemen we het historische trammetje E28 naar het fort bovenop de berg alwaar ons een prachtig uitzicht over de stad is beloofd. We komen een pietsie bedrogen uit. Het is al donker geworden, de tram is overvol, het is avondspits en het koelt snel af. Het is dus ook winter in Portugal. Maar over enkele uren gaat onze reis verder richting de zomer.

We eten een happie en wandelen binnen 10 minuten naar het metrostation waar trammetje E28 bijna een half uur over deed. Ook geen punt. We doden de tijd op de luchthaven met het opladen van de mobieltjes en boarden vlucht DT653 om half 12 (Nederlandse tijd). Pilletje melatonine voor een goede nachtrust en installeren maar. Plekken 27D t/m F. Geen stoelen voor ons. Veel beenruimte. Dikke mazzel.

Einde van dag 1