Het einde van een prachtige vakantie

6 januari 2018 - Velserbroek, Nederland

Zaterdag 6 januari 2018

De laatste loodjes van de terugreis vallen Arthur en Danique een pietsie zwaar. Door een eerder bekend gemaakte wijziging in het vluchtschema zijn we een uur langer op Luanda Angola Airport geweest en daardoor straks een uur korter op Lissabon Airport. Danique heeft al geschreven over Luanda en dan slapen de kids ook nog eens weinig in de nachtvlucht. Heb ik geen last van. Melatonine is weer mijn wondermiddel. Ik slaap 6 uur.

De vlucht landt iets voor schema in Lissabon, onze tweede en laatste overstap. Dat is fijn want in krap twee uur een heel eind snelwandelen, door de douane, koffers van de bagageband, opnieuw inchecken/koffers labelen, opnieuw door de douane en door de scanstraat, lijkt wat kort. Maar het zit gelukkig mee. Het is immers lokaal 06.00 uur als we landen, dan is er nog geen topdrukte. In Luanda konden de koffers worden doorgelabeld, het laatste stuk is weer met de ander maatschappij, TAP Airlines. Maar onze lichte stress blijkt uiteindelijk voor niks. Vlucht TP664 naar Amsterdam gaat een uur te laat weg.

Om 12.20 uur landen we op Schiphol. Uiteindelijk maar een kwartier te laat. De reis zit er op. We zijn alle drie medium rare, om Arthur maar even te citeren. Maar we hebben het er voor over gehad. En voor Arthur en Danique wacht nog een verrassing, vriendinnetje en vriendje staan te wachten. Idee van mama Renate en al bekokstoofd aan het begin van de vakantie. Ik kan goed mijn mond houden. Kinders allemaal blij. We gaan naar Velserbroek.

We kijken terug op een topvakantie met elke dag vele nieuwe indrukken. Fijn om behoorlijk wat tijd met onze familie te hebben kunnen doorbrengen en wat hebben we een mooi deel van Zuid-Afrika bezocht! Prachtige herinneringen en foto’s die we gaan koesteren. We hebben gezien dat Zuidafrikaners inderdaad hun tuin op het noorden hebben, dat de zon toch hier ook in het westen onder gaat ;-), maar vanwege het watergebrek hebben we geen wetenschappelijke test kunnen uitvoeren of water op het zuidelijk halfrond met de wijzers van de klok mee naar het puntje stroomt. We vragen hiervoor begrip.

We hebben het erg leuk gevonden om jullie met een reisblog op de hoogte te houden van onze belevenissen en misschien hebben we een beetje zomer in de winterse huiskamers kunnen brengen. We bedanken iedereen die lekker heeft meegeleefd en een of meerdere reacties heeft gepost. Dat is minstens even leuk als het schrijven van onze avonturen. We sluiten het reisblog af en allemaal tot snel.

Groetjes Frank, Arthur en Danique

Einde van de laatste dag, # 16

1. Odette:
    6 januari 2018
    Welkom terug!
  2. Dirk:
    7 januari 2018
    Heel erg leuk van reizen is..... precies: thuis komen!
    Zeker als je terug kunt kijken op een heerlijke vakantie. Jullie hebben mooie herinneringen gemaakt, onbetaalbaar!
    Lekker slapen in je eigen bed en nagenieten dit weekend!
    Welkom thuis!
  3. Carolien Bijlsma:
    Welkom thuis.
  4. Els limmen:
    7 januari 2018
    Welkom thuis en.......probeer het fijne vakantiegevoel nog even te koesteren...🐘🦍🦒🌞🌞🌞
  5. Henny:
    7 januari 2018
    Zonet nog jullie laatste reisverhaal gelezen, knap hoor en zo leuk gedaan. Wij en zeker onze kinderen en kleinkinderen hebben jullie bezoek ook heel erg genoten.
    Nu weer aan de slag maar de mooie herinneringen zijn blijvend, zeker met zo'n prachtig reisblog, groetjes!!!
  6. Aafke:
    8 januari 2018
    Wat hebben jullie allemaal leuk geschreven! Inmiddels al weer twee dagen thuis dus al weer helemaal gewend denk ik :-)
    Haha, baaie koud hier in Nederland.
    Succes met weer wennen aan het geregeld leventje, ik heb (mee)genoten van jullie reis!
  7. Feija & Alex:
    14 januari 2018
    Hi, ik heb n het weekeinde even al jullie verslagen gelezen en er erg van genoter. Zuid-Afrika staat ook nog steeds op oknze bucket list. Zo te lezen hebben jullie het ook goed naar de zin gehad.

En ik het het draaikolkexperiement voor jullie uitgevoerd en kan bevestigen dat het water op het zuidelijk halfrond met de klok mee draait het afvoerputje in 😃. Als jullie nog eens in de buurt zijn, dan zijn jullie altijd welkom.
    Onze belevenissen kan je volgen op [email protected].

Groeten uit Nieuw-Zeeland,
    Feija & Alex
  8. Zuid Afrika:
    15 januari 2018
    Hoi Alex, wat leuk dat je reageert en hebt genoten van onze belevenissen. De wereld is dan weer heel klein, zeg maar. We zijn ook gevolgd aan de ander kant van de wereld! Zuid-Afrika kunnen we afvinken, Nieuw Zeeland staat er nog op, dus wie weet!
    Groetjes Frank